Co warto wiedzieć o key visual?

Co to jest key visual?

Key Visual jest motywem przewodnim marki, czymś pozostającym niezmiennym przez wiele lat. Stanowi znak rozpoznawczy konkretnej firmy. Za pomocą key visual możliwe staje się budowanie wizerunku marki i jego utrzymywanie wśród użytkowników. W tym celu wykorzystuje się konkretne kolory, kształty lub szereg innych elementów graficznych. Key visual służy do wzbudzania zainteresowania wśród odbiorców, można za jego pomocą wzbudzać u nich konkretne emocje i przekazywać wizję marki. Wykorzystuje się go do komunikacji z klientami. Nie może zabraknąć go oczywiście w działaniach marketingowych, wybrana szata graficzna musi pojawiać się na każdym produkcie sprzedawanym w ramach danej kampanii reklamowej. Bardzo często wykorzystuje się key visual na różne sposoby, aby oddziaływać na odczuciach odbiorców. Staje się on bardziej rozpoznawalny od firmowego logo, utożsamiany z konkretną marką. Firmy potrzebują key visual w celu utrzymania spójności wizerunku. Grafika pojawia się na spotach reklamowych, banerach, nawet wizytówkach.

 

Co powinien zawierać key visual?

 

W przypadku key visual kluczowe staje się to, aby był on łatwy w odbiorze. Ma z łatwością nawiązywać do konkretnego produktu lub kampanii marketingowej. Zadbać trzeba o to, aby wzbudzał pozytywne emocje, kojarzył się od razu z marką. Oczywiście ma być unikalny, wyróżniać się na tle konkurencji. Przy tworzeniu Key visual bardzo ważne jest, aby został skierowany do odpowiedniej grupy docelowej. Trzeba mieć na uwadze między innymi grupę wiekową odbiorców. Istotna będzie także adaptowalność key visual. Ma być uniwersalny, do powielania na rozmaitych nośnikach. Trzeba zadbać o dobranie właściwej czcionki, koloru przewodniego, ilustracji, elementów graficznych. Font musi oczywiście nawiązywać to marki, podkreślać jej charakter i wyznawane wartości. Za pomocą kolorów wzbudza się emocje związane z produktem/marką. Ilustracje służą do ocieplania wizerunku firmy. Elementy graficzne można zaciągnąć z logo i nazwy przedsiębiorstwa.