Co warto wiedzieć o logo?

Co to jest logo firmowe i z czego się składa?

 

 

Logo jest symbolem graficznym firmy, musi być unikalne, przypisane do konkretnej marki. Służy do wyróżnienia firmy, artysty. Logo umieszcza się na produktach i dziełach. Wystarczy spojrzeć na opakowanie produktu spożywczego, aby zobaczyć logo firmy, które utrwala się w pamięci i jest kojarzone z konkretną marką. Dla wielu osób logo i logotyp są tym samym, stosują te nazwy zamienne. W pewnym stopniu jest to prawidłowe, ale nie można traktować ich jako synonimów. Logo składa się między innymi z logotypu, czyli tekstowego zapisu firmy. Jest to wobec tego część logo. Oczywiście często sam logotyp pełni rolę logo, przykładami są Google, Sony, Panasonic. Logo można nazywać logotypem wyłącznie w jednym przypadku, czyli gdy składa się tylko z samej nazwy.

 

Na logo nie składa się tylko wspomniany wcześniej logotyp. Niezbędny jest także sygnet, czyli niezwykle istotny element, który jako pierwszy przykuwa wzrok klienta i zapada w jego pamięci. Sygnet stanowi symbol graficzny. Kolejną składową logo będzie tagline, czyli element mogący mieć różną formę: hasła, cytatu, motto. Stanowi dopełnienie nazwy firmy. Musi być oczywiście w pełni zgodne z jej wartościami. Tagline jest bardzo krótki, najczęściej ma nie więcej niż kilka słów.

 

 

Jakie są rodzaje logo i jak je przygotować?

Wyróżnia się wiele typów logo, mogą być oparte na obrazie lub typografii. Najpopularniejszymi rodzajami logo są znak graficzny, znak abstrakcyjny lub symboliczny, postać, emblemat, logotyp, glif, monogram lub inicjał. Do dla lepszego zobrazowania warto podać przykłady. Znakiem graficznym jest czarna, skacząca puma, co wykorzystuje znana dobrze każdemu marka Puma. Z kolei szare, nadgryzione jabłko to firma Apple. Glif zastosowała firma Mcdonald's, Facebook, Honda. Na znaki abstrakcyjne i symboliczne zdecydowały się marki Nike, Audi, Mercedes-benz. Postacie z charakterystycznym logo mają KFC, Michelin, Pringles. Logo tworzy się obecnie przy wykorzystaniu narzędzi komputerowych. Istotne jest to, aby było ono zgodne z identyfikacją wizualną marki. Powinno być proste, łatwe do zapamiętania. Zadbać należy o spójność logo z charakterem marki, wyznawanymi wartościami, celami biznesowymi. Zaleca się ograniczyć do trzech kolorów, unikać dużej ilości szczegółów., a wtedy też świetnie będzie prezentować się na gadżetach reklamowych