Jakiego marketingu potrzebuje Twoja firma?

Jakie wyróżnia się rodzaje marketingu?

Na marketing mix składają się rozmaite działania, procesy, metody i techniki, za pomocą których firma może oddziaływać na klientów w taki sposób, aby zachęcić ich do skorzystania z oferty, zakupu konkretnych produktów, skorzystania z usług. Marketing 7p to połączenie różnych strategii marketingowych. Na początku bazowano na koncepcji 4p, która składa się z następujących elementów: produkt, cena, dystrybucja, promocja. 

W związku z rosnącymi wymaganiami klientów w celu lepszego zaspokojenia ich potrzeb strategię marketingową rozszerzona o kolejne pozycje. Zalicza się do nich uczestników, fizyczne dowody i procesy. Tak powstał marketing mix 7p. Warto wykorzystać to narzędzie w celu usprawnienia działań firmowych. Jeżeli przedsiębiorstwo ma zamiar wyznaczyć cele, dokonać analizy SWOT, to warto także skorzystać z koncepcji marketingu mix 7p. Jeżeli będzie przestrzegana, to zmniejszy się ryzyko popełnienia rozmaitych błędów, odniesienia porażki.

Popularne formy marketingu

Marketing B2B jest korzystnym rozwiązaniem, jeśli firmie zależy na pozyskiwaniu kontaktów biznesowych. Działanie marketingowe obejmują również sprzedaż produktów i usług rozmaitych organizacjom, przedsiębiorstwo. Kluczowe staje się dopasowanie oferty do grupy docelowej, konkretnego klienta. Jest wiele kanałów marketingu B2B, którymi warto się zainteresować. Świetnie sprawdzają się: email marketing, prowadzenie bloga mającego za zadanie podkreślenie profesjonalizmu, media społecznościowe. 

Za pomocą identyfikacji wizualnejmożna bardzo skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki. Warto wobec tego wykorzystać między innymi wartościowe materiały wideo. Obecnie ogromna siła drzemie w marketingu treści, który polega na ich tworzeniu i dystrybucji. Content marketing obejmuje zamieszczanie postów blogowych, wpisów w social mediach, tworzenie ebooków, udostępnianie infografik, nagrywanie podcastów.

Po jakie narzędzia marketingowe sięgają firmy?

Świetnym rozwiązaniem będzie marketing wielopoziomowy, który polega przede wszystkim na sprzedawaniu produktów i usług przy wykorzystaniu marketingu bezpośredniego. Możliwe staje się zaangażowanie w reklamę każdego kupującego. Możne on liczyć na atrakcyjne rabaty i prowizję od sprzedaży. Marketing wielopoziomowy w dużym stopniu opiera się na poleceniach. Dystrybutorzy po nabyciu firmowych produktów zajmują się ich dalszą sprzedażą. Wykorzystują w tym celu własne kanały reklamowe i gadżety reklamowe

W przypadku marketingu bezpośredniego dochodzi do komunikacji firmy z klientem. Jest to połączenie reklamy i sprzedaży. Marketing bezpośredni przybiera różne formy. Najlepszymi narzędziami są telewizja, poczta elektroniczna, telemarketing, poczta tradycyjna. Do zalet tego rozwiązania zaliczyć można proste pomiary efektywności działań, interaktywność, niskie nakłady, elastyczność w budowaniu relacji między firmami i klientami.