W gadżetach reklamowych drzemie ogromny potencjał, który warto jak najlepiej wykorzystać. Świetnie sprawdzają się one do promowania marki, zwiększania jej rozpoznawalności. Można także budować pozytywny wizerunek i bliższe relacje z klientami, kontrahentami. Istotne jest to, aby wybrać odpowiednie gadżety reklamowe, umieścić na nich firmowe logo. Mogą znaleźć się na nim dowolne napisy i grafiki. Drukarnia ma do zaoferowania różne techniki znakowania, co pozwala na uzyskanie przeróżnych efektów.
Na czym polega znakowanie artykułów reklamowych?
Dostępne są rozmaite techniki znakowanie gadżetów reklamowych. Bardzo często wybór pada na tampodruk, co świetnie sprawdza się w przypadku niewielkich gadżetów reklamowych, mających nieregularne kształty i nierówne powierzchnie. Tampodruk można polecić do znakowania materiałów reklamowych z metalu, szkła, plastiku. Z kolei w przypadku dużych i płaskich powierzchni rewelacyjnie nadaje się sitodruk. Wykorzystuje się go przy tworzeniu notatników, kalendarzy, odzieży reklamowej. Bardzo ciekawy efekt pozwala uzyskać termotransfer, czyli metoda polegająca na wygrzewaniu nadruków na tkaninie za pomocą specjalnej prasy. Jeśli ktoś ma zamiar zainwestować w czapki z logo, kamizelki lub koszulki, to warto zdecydować się na tego rodzaju technikę znakowania.
Znakowanie
Jest także grawerowanie laserem, niezwykle trwałe i efektowne. Grawerować można w szkle, aluminium, metalu, drewnie, tworzywie sztucznym. Bardzo efektownie prezentują się wytłoczone wzory. Pozwala na to technika tłoczenia, która doskonale sprawdza się w przypadku wyrobów skórzanych i skóropodobnych. Inną opcję będzie kalkomania, świetne rozwiązanie do zdobienia ceramiki. Można mówić o niezwykłej trwałości dzięki wypalaniu kalki w wysokiej temperaturze. Nierzadko wybór pada także na haft, czyli znakowanie wykorzystujące profesjonalne maszyny hafciarskie. Można za ich pomocą nanieść dowolne wzory na różne tkaniny, staną się odporne na ścieranie i odbarwienia. Obecnie coraz popularniejsze jest technologia druku 3D, która pozwala na uzyskanie ciekawych efektów. Są także techniki znakowania shineform i druk UV.
Techniki znakowania
Znakujemy produkty przy użyciu następujących technik:
Tampodruk (stopnie trudności nadruku: T1, T2, T3, T4)
Popularna technika nadruku na małych artykułach reklamowych (np. długopisy, zapalniczki, breloki, etui, wizytowniki), wykonanych z metalu, plastiku, papieru, szkła, gumy, drewna itp. Pożądany kształt nanoszony jest na produkt przy pomocy elastycznego tamponu. Nadruki wykonujemy w kilku kolorach (1-4). Maksymalna powierzchnia nadruku to ok. 5x6 cm. Matrycę przygotowujemy na podstawie przesłanych plików graficznych .cdr, .eps, .ai.
Sitodruk (stopnie trudności nadruku: S1, S2, S3, S4)
Doskonale nadaje się do jedno- i wielobarwnego nadruku na artykułach tekstylnych, takich jak parasole, torby, piłki, czapki, koszulki itp., a także na powierzchniach wykonanych z PVC. Metoda ta jest alternatywą dla tampodruku i pozwala na wykonanie nadruku o większej powierzchni, ograniczonej jedynie wielkością sita. Karuzela sitodrukowa umożliwia nam drukowanie maksymalnie 6 kolorów. Matrycę przygotowujemy na podstawie przesłanych plików graficznych .cdr, .eps, .ai.
Grawerowanie laserem (stopnie trudności grawera: L0, L1, L2, L3, L4)
Trwała, precyzyjna oraz efektowna technika znakowania artykułów reklamowych. Stosowana na metalu, drewnie, skórze, jak również na metalach lakierowanych, plastiku, szkle itp. Kolor graweru uzależniony jest od rodzaju materiału, z jakiego wykonany jest znakowany przedmiot. Do znakowania artykułów reklamowych tą techniką używamy laserów Co2 oraz YAG. Matrycę przygotowujemy na podstawie przesłanych plików graficznych .cdr, .eps, .ai.
Termotransfer (stopnie trudności nadruku: TF1, TFT2, TF3, TF4)
Technika nadruku polegająca na termicznym wgrzaniu w materiał wcześniej przygotowanej folii FLEX lub FLOCK, wyciętej na ploterze w kształt pożądanego emblematu lub logo. Zastosowanie techniki termotransferu zapewnia doskonałą jakość nadruku. Technologia ta jest atrakcyjna cenowo przy pojedynczych egzemplarzach i krótkich seriach. Za jej pomocą można znakować na różnych rodzajach podłoży.
Haft komputerowy
Ta efektowna technika znakowania wyróżnia się trwałością i odpornością na ścieranie i odbarwianie. Stosowana jest przede wszystkim na czapkach, torbach, ręcznikach, tekstyliach. Nasza oferta obejmuje wykonanie haftu do 6 kolorów o maksymalnym rozmiarze 15x20cm (czapki: 5x10cm). Cena zależy od ilości ściegów, która określana jest za pomocą programu sterującego. Minimalna kwota zamówienia to 150 zł. Nasze usługi realizujemy w oparciu o japońskie maszyny przemysłowe Brother, zapewniające wysoką wydajność oraz najwyższą jakość haftu.
Nadruk full kolor UV (stopnie trudności nadruku: FC, FC2)
Jest to bezdotykowa metoda znakowania artykułów reklamowych, zapewniająca niemal fotograficzną jakość nadruku. Farby utwardzane promieniami UV (CMYK + biały) zapewniają intensywne kolory i doskonałe krycie. Nadruki w pełnym kolorze na różnych podłożach: drewno, metal, szkło, papier, plastik, sklejka, skóra, porcelana, kamień.Wysoka rozdzielczość 1340 x 1200 dpi. Maksymalne pole wydruku 30 x 42 cm Nadruki wykonujemy przy użyciu drukarki Mimaki.
Tłoczenie (stopnie trudności nadruku: TC, TC2)
Efektowna metoda znakowania, stosowana najczęściej na artykułach reklamowych wykonanych ze skóry i wyrobów skóropodobnych. Polega na trwałym odkształceniu materiału przez odpowiednie wtłaczanie matrycy w znakowaną powierzchnię. Matryca przygotowywana jest indywidualnie dla każdego logotypu.
Sublimacja (oznaczenie: SL)
Technologia znakowania artykułów reklamowych stosowana głównie przy nadrukach na tekstyliach np. czapki, koszulki itp. Dany logotyp bądź inskrypcję należy najpierw wydrukować na specjalnym nośniku przy użyciu odpowiednich tuszy sublimacyjnych, a następnie przenieść go na powierzchnię przedmiotu za pomocą specjalnej prasy. W ten sposób naniesione logo jest trwałe i odporne na pranie i czynniki chemiczne. Metodą sublimacji znakujemy na jasnych powierzchniach.
Doming - naklejki 3D (oznaczenie: D)
Trwała i bardzo efektowna technologia znakowania reklamowego. Na kolorowy wydruk cyfrowy nakłada się warstwę przeźroczystej żywicy poliuretanowej, dzięki czemu uzyskuje się głębsze i bardziej wyraziste kolory. Dodatkowo żywica chroni nadruk przed uszkodzeniami mechanicznymi, wilgocią i promieniami UV, zwiększając trwałość produktu. Naklejki wypukłe pozytywnie wpływają na wizerunek marki i wykorzystywane są zwłaszcza tam, gdzie estetyka wykonania logo świadczy o jakości produktu i prestiżu firmy.
Inne
Na Państwa życzenie możemy zastosować również inne, nietypowe metody znakowania. Jesteśmy otwarci na wszelkie pomysły.